dinsdag 2 oktober 2012

Spektakel in de Belgische Ardennen edelherten bronst

Hallo Iedereen
We zitten al weer aan het einde van de edelherten bronst
Vorig weekend was ik weer in de Belgische Ardennen omg La Roche en Ardennen
Om van de edelherten bronst te genieten
Heb weer veel edelherten horen burlen ,dit vaak in het donker ,dus veel geluid geen beeld
Tot ik Zaterdag avond weer op een goed burl plek aan kwam ,maar het was nog erg rustig ,want het was pas rond 17.00
Ik relaxte wat in de auto tot op een gegeven moment vanuit de bossen boven mijn auto een gigantisch geburl uit het dichte woud kwam.
Ik wachte even af en weer was er mega burl te horen een eind het bos in .
Ik had het even niet meer er was verder nog niemand te zien en ik pakte mijn gps apparaat en ging op pad het bos in .
Na een klein stuk gelopen te hebben hoorde ik het geburl steeds dichter en dichter bij komen
En toen stond ik oog en oog met een hele club hindes en een manlijk hert
Een schitterend dier met een heel mooi gewei.
Een manlijk edelhert noemen ze ook we snorstok en de vrouwtjes noemen ze hindes
Ik heb deze zaterdag avond een schitterende bronst periode kunnen mee maken van deze herten
Ik heb dit alles gefilmd en heb de mooiste 10 minuten hier onder staan ,zodat jullie die kunnen bekijken .



Laat me even weten wat je er van vind ? Groetjes iedereen en bedankt voor het kijken
Christian

7 opmerkingen:

  1. hoi Christian
    een geweldige opname van de brons,goed vastgelegd
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige opname Christian,compliment.
    Gr Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey mein lieber Freund, das ist ein wunderbares Filmchen. SUPER!!!

    Grüsse aus der Schweiz

    Hans-Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net zo fanatiek als destijds achter je hengels.
    Mooi man!!!
    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan, je had een goed plekje gevonden. De dames lijken in het geheel niet onder de indrul van zijn geburl.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Christian!
    Lovely movie i realy love the sound they make.
    Have a nice day
    /Ingemar

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor uw reactie
Thanks for your comments
Gracias por tu comentario
Merci pour votre commentaire
Grazie per i vostri commenti
Obrigado pelo seu comentário.